domingo, 7 de marzo de 2010

det er dyrt å ha eksem.......

Satte meg ned her en dag å gikk over så ca hva vi bruker på kremer og badeoljer her i huset pr mnd, og det er ganske så mye. Jeg har selv eksem og er vel det man kan kalle storforbruker av fuktighetskrem og bruker også en del "oljedusj" siden vi ikke har badekar. I tilegg til meg så er det prinsessa som bruker en god del badeolje, og fuktighetskremer. Til sammen så ser regnestykket pr idag slik ut:

Fuktighetskremer : ca 700
badeolje: ca.550
totalt ca 1250 kroner pr mnd

i tillegg kommer tubifast bandasje, dusjoljer, shampoo osv.

jeg håper at de som kjemper for det klarer å få gjennom at ihvertfall badeoljer og fuktighetskremer kan fås på blå resept også snart. Vet at det er noen sterke damer og menn der ute som kjemper for akkurat det, så til dere: STÅ PÅ!!!

Eksemen til prinsessa er litt opp og ned som vanlig. så fort vi slutter med kortison når ho har fin og glatt hud er vi tilbake der vi var igjen etter to tre dager. Skal til hudlegen om noen uker så da får vi se om det ikke blir en ny smøreplan på oss. Huden til mor er også litt opp og ned om dagen. Kjempetørr og en del kløe. Så det går en del fuktighetskrem og tid på badet om dagen. Først bade prinsessa og smøre henne å etterpå meg selv, hehe...neste gang jeg skal flytte skal jeg se etter ei leilighet med stoooort bad med tanke på all den tiden vi bruker der iløpet av dagen , så er det det rommet i huset jeg begynner å bli mest lei, hehe

kostholdsendringene går så det suser og jeg har ikke vært så motivert for noe på lenge så dette blir bra:) vekta viste en del kilo ned på fredag, men vet at det er mye vann men formen ellers er bedre også så kanskje jeg går imot en bra sommer, hehe...neida bra skal den bli uansett:) to bryllup og ande festligheter:) gleder meg!!

3 comentarios:

  1. PARAGRAF 5.22 - støtteordning ved langvarig eksembehandling. Spør hudlegen

    ResponderEliminar
  2. Paragraf 5.22 er kjempefin og til stor nytt for oss med eksem, men med store forbruk i løpet av et år blir det store økonomiske utlegg + at P 5.22 innebærerer et stort adminasjons arbeid.

    Desverre er det mange som ikke makter å følge opp dette ved siden av syldommen og mange, spesielt de som trenger det mest, går glipp av denne refusjons ordningen.

    --

    Nytt innlegg på siden vår - alle kommentarer tas i mot med stor takk da dette skal brukes som dokumentasjon for Atpopikerutvalget som jobber med nettopp dette.

    ResponderEliminar
  3. Jeg er Cosmopharma forhandler og synes det er dumt at det skal være en så stor utgift med eksem... Jeg vil derfor gi deg mulighet til å teste våre produkter til reduserte priser og dersom du er fornøyd finner vi en løsning hvor du kan få hver 3. flaske med på kjøpet (eller noe sånn). Gi meg gjerne en tilbakemelding dersom dette hørtes interessant ut og lykke til!
    http://cosmopharma.no/NO64504 (For mer informasjon om produktene, produktanbefalinger bl.a. fra en atopiker og evnt. bestilling)

    ResponderEliminar