viernes, 19 de marzo de 2010

sukkerfritt....

vi har hatt en fin uke med ei prinsesse som har vært ganske bra i huden. Men dagen før vi skulle til hudlegen blusset det opp igjen. Jeg gikk gjennom alt jeg hadde spist den dagen for å finne ut om det kunne være noe jeg hadde spist og kom til å tenke på at jeg hadde spist litt godterier. Prinsessa har jo vært fin i over ei uke der vi ikke har trengt å smøre med kortison, det har hun ikke vært siden hun fikk eksemet for tre-fire mnd siden. Tenker at det kan ha noe med det at jeg har lakt om kostholdet og kutta ut for eksempel sukker. Nevnte det for hudlegen vår i går og hun syns det var veldig interesant at jeg nevnte det for hun hadde hørt flere tilfeller der folk har kuttet ut sukker eller det meste av karbohydrater som omdannes til sukker i kroppen, hadde blitt bedre av eksemet. Så nå blir det sukkerfritt på prinsessa fremover. Må finne en ny grøt for, den hun spiser nå er sukret.
Ellers så er det på n igjen med bading hver dag i både grønnsåpe og oljebad, i tillegg til duoderm plaster, for å få bort infeksjonen i huden. Skal tilbake til hudlegen neste uke for sjekk. hun ville ha henne tilbake fort pga infeksjonen. Det gikk kjempefort, fra å være ganske fin i huden så våknet hun opp med røde flekker på haka, kinn og magen over natta og igår var det infisert.
håper det ikke varer så lenge denne gangen, og at det kan snu litt og heller bli lengre pauser enn kortisonperioder. Det er ikke annet å gjøre enn å passe på kosten, bade og smøre.

ha ei fin helg alle sammen.:)

No hay comentarios:

Publicar un comentario