sábado, 20 de febrero de 2010

da var det på¨n igjen......

Etter tre fire gode dager uten kortison har eksemet til prinsessa brutt ut for fult igjen... nå har hun også fått på hendene. Det har hun ikke hatt før. så idag ble det kp-bad og oljebad etterpå, i tillegg til elocon og fuktighetskrem. Lurer litt på når vi skal få den såkalte kortisonpausen vår? Mange har svart meg når jeg forteller at ho har fått eksem at " jammen det er jo ikke så ille da det er jo bare litt eksem, det går jo bort bare man smører". er nok ikke alle som skjønner hvor mye bading og smøring som skal til for å få det bort som de sier. vet ikke hvor mange timer jeg har stått på badet iløpet av de siste mnd, men det er en del. Det går fort 3 timer om dagen med bading og smøring og vasking av kar mellom hvert bad osv. å så kommer den psykinsk belastningen i tillegg...jeg går hele tiden og tenker på hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre og for at det ikke skal bli værre, og ikke minst det å gå å vente på neste utbrudd for man vet at de kommer....det er ikke "bare eksem" skulle nesten ønske det!

2 comentarios:

  1. Nu har eg lagt deg tell i favorittan mine <3 Kryssa fengran førr at litj-pia di bli bedre!!

    ResponderEliminar
  2. " jammen det er jo ikke så ille da det er jo bare litt eksem, det går jo bort bare man smører".

    Det er dette jeg ønsker å jobbe for slik at folk rundt får mer forståelse for denne sykdommen.

    Blir så sint når jeg får slike kommentarer.

    Eksem er så mye mye mer.

    Lykke til .. jeg legger til blogglinken din på siden vår.

    Klem Søskenmamma

    ResponderEliminar